Taalcoaching: de basics voor anderstaligen
Dankzij deze taalcoaching help je jouw anderstalige medewerkers hun job zelfzekerder en efficiënt uit te voeren.
Deze training wordt op maat georganiseerd op de werkvloer, wanneer het jou en je werknemer(s) het best past.
In het kort
- Verschillende werkvormen
- Toegepast op de werkcontext
- Individueel leertraject of groepstraject
- Coachings voor Nederlands en Frans
Je verwerft volgende vaardigheden
- Taalskills
- Taalkennis NL/FR
- Productkennis NL/FR
- Professioneel klantencontact NL/FR
- Communicatie NL/FR
De opleiding bij jou in de onderneming organiseren?
Vraag hier Incompany sessies aan
Meer informatie en onze richtlijnen bij de aanvraag van een Incompany opleiding vind je hier.
Opleidingsfiche
Lees deze opleidingsfiche om meer te weten over wat je tijdens de opleiding zal leren en waarom wij denken dat deze opleiding jou zal helpen in jouw job!
- 01
What's in there for you?
Waarom deze opleiding?
Deelnemers verwerven een degelijke basiskennis van de aan te leren taal. De taal die noodzakelijk is voor het uitoefenen van de job.
- 02
Praktisch
Voorwaarden
- Groepssessies hebben minimaal 3 en maximaal 10 deelnemers.
- Een bedrijf kan in één jaar maximum drie taalcoachingstrajecten aanvragen.
- De taalcoachings gaan door incompany.
- De opleiding is gratis en enkel bestemd voor werknemers uit paritaire comités 119, 202, 311 en 312.
- 03
Leerdoelstellingen
Wat leer je tijdens deze opleiding?
Na de opleiding beheersen ze de woordenschat in verband met de taken, de producten en de werkomgeving hun job. Met behulp van deze opleiding, begrijpen ze de opdrachten die ze krijgen (beter) en kunnen ze op een gepaste manier communiceren met hun leidinggevende, collega’s en klanten.
- 04
Het programma
Topics die aan bod kunnen komen
- Basiscontact
- Veiligheid en ergonomie
- Communicatie met de leidinggevende
- Werkorganisatie en -planning
- Instructies begrijpen
- Contact met klanten
- De werkomgeving
- Communicatie bij problemen, conflicten
- Productenkennis
- Bijkomende modules zijn mogelijk
- Goederenbehandeling
- Schriftelijk en mondelinge communicatie
- 05
Contactmomenten en groepssessies
Didactische aanpak
Dit traject bestaat uit individuele contactmomenten en evt groepssessies. De lessen bestaan uit fysieke bijeenkomsten en daarna kunnen deelnemers digitaal oefeningen maken. De taalopleider doet suggesties en/of voorziet in taalondersteunende hulpmiddelen op de werkvloer en betrekt het team indien nodig.
- 06
Verloop traject
Voor- en natraject
Tijdens het intakegesprek brengt de taalopleider de behoeften in kaart. Samen met de werkgever/leidinggevende worden de leerdoelen en het opleidingsprogramma opgesteld. De duurtijd van het opleidingstraject hangt af van deze leerdoelen het en van het opleidingsprogramma. Na een eerste fase is een tussentijdse evaluatie voorzien.