Taalcoaching: Upgrade FR/NL in de retail

Deze functie-specifieke opleiding is voor winkelmedewerkers die klanten en collega's op een professionele manier te woord willen staan in beide landstalen. Deelnemers kunnen bij de aanvang van de taalcoaching zowel beginnen op startersniveau als op een iets gevorderder niveau. Ze breiden hun kennis graag verder uitbreiden met het oog op vb.: 

  • het beter uitoefenen van hun rol,
  • door te groeien binnen het bedrijf,
  • leiding te geven,
  • vlottere professionele klantencontacten te leggen.

 

In het kort

  • Functie-specifieke opleiding
  • Upgrade van Nederlands en Frans
  • Personal learning mix
  • Individueel leertraject of groepstraject

Je verwerft volgende vaardigheden

  • Taalskills
  • Taalkennis NL/FR
  • Professioneel klantencontact NL/FR
  • Communicatie NL/FR

De opleiding bij jou in de onderneming organiseren?

Vraag hier Incompany sessies aan

Meer informatie en onze richtlijnen bij de aanvraag van een Incompany opleiding vind je hier

Opleidingsfiche

  • 01

    What's in there for you?

    Waarom deze opleiding?

    Deelnemers verwerven de kennis Nederlands of Frans die noodzakelijk is voor het uitoefenen van hun rol, met het oog op doorgroeien, leidinggeven of professionele klantencontacten.

  • 02

    Praktisch

    Voorwaarden

    • Groepssessies hebben minimaal 3 en maximaal 10 deelnemers.
    • Een bedrijf kan in één jaar maximum drie taalcoachingstrajecten aanvragen.
    • De taalcoachings gaan door incompany.
    • De opleiding is gratis en enkel bestemd voor werknemers uit paritaire comités 119, 202, 311 en 312.
  • 03

    Leerdoelstellingen

    Wat leer je tijdens de opleiding?

    Na dit opleidingstraject kan de deelnemer:

    • zich beter uitdrukken, 
    • kan hij/zij de boodschap beter nuanceren, 
    • heeft de deelnemer goede mondelinge automatismen gecreëerd waardoor er minder drempelvrees is om te communiceren met collega’s en klanten.
  • 04

    Het programma

    Didactische aanpak

    Na dit opleidingstraject kan de deelnemer zich beter uitdrukken, kan hij/zij de boodschap beter nuanceren en heeft de deelnemer goede mondelinge automatismen gecreëerd waardoor er minder drempelvrees is om te communiceren met collega’s en klanten.

  • 05

    Verloop traject

    Voor- en natraject

    Tijdens het intakegesprek brengt de taalopleider de behoeften in kaart. Samen met de werkgever/leidinggevende worden de leerdoelen en het opleidingsprogramma opgesteld. De duurtijd van het opleidingstraject hangt af van deze leerdoelen en van het opleidingsprogramma. Na een eerste fase is een tussentijdse evaluatie voorzien.