Omgaan met agressie - voor winkelmedewerkers

Krijg jij als winkelbediende ook wel eens een verbaal agressieve klant over de winkelvloer? Escaleert de situatie wel eens en krijgen jouw emoties en die van de klant de bovenhand? Weet je dan niet altijd goed hoe je hierop moet reageren? Dan is deze opleiding zeker iets voor jou! 

In het kort

  • Begrip tonen en luisteren
  • De juiste vragen stellen
  • Gepast reageren

Je verwerft volgende vaardigheden

  • Communicatieve vaardigheden
  • Hulpvaardigheid

Binnenkort

  • Nederlandstalig
  • Franstalig
  • Date

    27

    Feb

    Antwerpen

    Berchem

    • 202
    • 311
    • 312

    Language

    Nederlandstalig

    Date

    24

    Apr

    Limburg

    Hasselt

    • 202
    • 311
    • 312

    Language

    Nederlandstalig

    Date

    23

    May

    Oost-Vlaanderen

    Nazareth

    • 202
    • 311
    • 312

    Language

    Nederlandstalig

  • Date

    27

    Mar

    Luik

    Luik

    • 202
    • 311
    • 312

    Language

    Franstalig

    Date

    03

    Jun

    Vlaams-Brabant

    Zaventem

    • 202
    • 311
    • 312

    Language

    Franstalig

Nieuw vanaf 2023: een extra halve dag opleiding specifiek voor winkelmanagers.

Deze extra opleiding gaat dieper in op hoe je als manager tussen kan komen bij een verbale agressieve discussie tussen een klant en een medewerker. Hoe kan je er als winkelmanager voor zorgen dat beide kanten zich gehoord voelen en hoe kan je nadien jouw werknemer hier het best in ondersteunen?

 

Ga naar de opleiding voor winkelmanagers

Opleidingsfiche

Lees deze opleidingsfiche om meer te weten over wat je tijdens de opleiding zal leren en waarom wij denken dat deze opleiding jou zal helpen in jouw job!

  • 01

    Whats in there for you?

    Waarom deze opleiding?

    Krijg jij als winkelbediende ook wel eens een verbaal agressieve klant over de winkelvloer? Escaleert de situatie wel eens en krijgen jouw emoties en die van de klant de bovenhand? Weet je dan niet altijd goed hoe je hierop moet reageren?

    Tijdens deze opleiding krijg je tips & tricks over hoe je het best kan reageren op een verbaal agressieve klant. 

  • 02

    De leerdoelstellingen

    Wat leer je tijdens deze opleiding?

    Tijdens deze opleidingsdag leer je hoe je het best kan reageren op een klant die verbaal agressief wordt en leer je dit toepassen tijdens rollenspelen.

     

    Wanneer je na de opleiding terug op de je winkelvloer komt en je in aanraking komt met een verbaal agressieve klant:

    • kan je luisteren naar de klant,
    • kan je eigen emoties onder controle houden,
    • kan je de juiste vragen stellen
    • kan je inschatten wanneer je moet stoppen en jouw leidinggevende of de security moet roepen 
  • 03

    Het programma

    Agenda van de dag

    1. Wat is agressie? 
    • Emotie vs rede
    • Verbale agressie
    • Wat gebeurt er in het hoofd van de agressor?
    • Wat gebeurt er in jouw hoofd?

     

    1. Hoe reageer ikzelf op agressie?
    • Ken uzelf
    • Assertivitiet vs agressie

     

    1. Hoe omgaan met agressie?
    • Praktische toepassing met rollenspelen
  • 04

    Jouw werkgever nog overtuigen?

    Subsidie voor het open aanbod

    Je zal niet enkel nieuwe extra vaardigheden leren die jouw job en organisatie ten goede zullen komen, jouw werkgever krijgt daarnaast een subsidie van 160 EUR voor jouw deelname aan de opleiding. Op deze manier is een deel van jouw loonkost gedekt. 

Getuigenis Deelnemer Omgaan met Agressie

  • Thumb

    Anoniem

    Winkelmedewerker

    De trainer geeft duidelijk inzichten en nuttige tips die ik zeker kan gebruiken! 

  • Leren

    Anoniem

    Winkelmedewerker

    Tijdens de opleiding heb ik geleerd dat ik mijn eigen emoties ook een rol spelen in hoe ik op een agressieve klant ga reageren. Door mijn antwoorden in vraagvorm te stellen, kan ik beter controle houden over de situatie en geef ik de klant het gevoel dat ik naar hem wil luisteren. Ik ben zeer tevreden van de opleiding en ga hier zeker mee aan de slag gaan.